Счетоводни услуги за малки и големи фирми – каква е разликата

Искате да научите повече за предлаганите на пазара счетоводни услуги? Търсите информация, която да ви помогне с избора на счетоводител в София? Ето няколко факта, които да ви помогнат да направите информиран и обективен избор.

Много от хората, които поставят началото на свой собствен бизнес, си задават въпроса дали съществуват особени различия между предлаганите на пазара счетоводни услуги, отнасящи се за малки или големи фирми.

В повечето случаи това недоумяване е плод от различията между една малка фирма или друга, практикуваща същата дейност, но със значително по-голям мащаб. В тази статия ще разкрием дали наистина съществуват такива различия и трябва ли те да се вземат под внимание, когато избирате счетоводна къща, която да се заеме с основните задачи, които й поставяте вие.

Защо хората са на мнение, че разлика между счетоводните услуги наистина съществува

Клиентът смята, че такава разлика е съществуваща, поради факта, че на пазара счетоводните услуги се различават като цена. Една счетоводна къща предлага скъпи услуги, докато при друга са значително по-достъпни за масовия потребител. Ако трябва да бъдем откровени една малка фирма не разполага с толкова обстоен документооборот, в сравнение с една голяма фирма.  Затова и цените са значително по-ниски и приемливи.

Големите предприятия, в които практикуват стотици, а дори и хиляди хора персонал, представляват сравнително сложно начинание за специалистите, спадащи към предлагащи счетоводни услуги. Нека вземем под внимание уреждането на заплати, болнични, осигуровки, платежни нареждания и какво ли не още. Със сигурност това би отнело далеч повече време, усилия и умения, отколкото друго малко предприятия, в което работят едва десетина човека.

Ако сте собственик на голяма фирма, то със сигурност ще ви се налага да плащате в пъти повече на счетоводната къща, която сте избрали, тъй като комуникацията помежду ви ще бъде почти постоянна. Това се прави с цел всички релевантни документи да бъдат предоставяни на време и цялата документална дейност да бъде изрядна, в случай че имате проверка от данъчни служители.

Друга съществена разлика между услугите, извършвани за една малка или голяма фирма, е самият начин, по който се практикува. Когато сте собственик на малко предприятия, то веднъж в месеца се срещате със счетоводителя и му предоставяте всички документи. След като те бъдат разгледани, то компетентно лице информира собственика на фирмата за всички текущи задължения, за да бъдат погасени в срок.

При по-големите предприятия, в които практикуват значително голям брой служители, това не е възможно. Там всеки един ден от месеца някой излиза в болничен, друг се нуждае от отпуск и какво ли не още. Необходимо е да се следи непрестанно счетоводството на фирмата, за да практикува тя по възможно най-правилния начин и всичко да бъде напълно изрядно и ефективно.

Без значение дали сте на път да отворите врати на малък или голям бизнес, то в Contract.bg ще се срещнете с опитни експерти, които знаят как да решат всеки един проблем. Не се колебайте, а се доверете на истинските професионалисти, които вече 20 години помагат на малкия и среден бизнес да успява в България.

Публикувано в Счетоводство